2. óra
A projekt második órája a téli szünet utáni első óra volt. Így felelevenítettük, hogy ki melyik csoportban van, melyik bankot vállalta és azon belül milyen részfeladatot kapott.
Majd szakértői csoportok alakultak, így azok kerültek egy csapatba, akik a hitelekkel foglalkoznak, másik csoportba azok, akik a bankszámlákkal, harmadik csoportba a megtakarításokkal és a negyedik csoportba a nyugdíjjal foglalkozók.
Az volt a feladatuk, hogy 15 perc alatt nagyjából böngésszék végig az összes csapattag bankját és nézzék meg, hogy milyen információkat találnak a témájukról. Szerezzenek egy általános benyomást arról, hogy milyen fogalmakat kell megismerniük a témájuk megértéséhez.
Ezt követően irányított kérdésekkel is segítettem ezt az általános tájékozódást. A kérdéseket egy OneNote jegyzetfüzetbe írtam le, amit megosztottam a diákokkal. Létrehoztam négy külön lapot a szakaszon belül és minden csapatnak feltettem kérdéseket. Az volt a feladatuk, hogy ezekre válaszoljanak a honlapok segítségével. Ezzel tudtam irányítani a figyelmüket a kulcsfogalmakra: mint például: kamat és THM, ezek közötti különbség, értékpapír/állampapír közötti különbségek, és a bankbetétekkel való viszonyuk, számlavezetési díjak, pénzfelvételi díjak, NYESZ-számlák, magán és önkéntes nyugdíjpénztárak közötti különbségek, az állami nyugdíj helyzete.
Ezen kívül olyan kérdések is voltak, hogy melyik bank honlapján tudtak a legjobban kiigazodni, melyik banknak volt a legtöbb ajánlata, stb.
Erre kb. 20 percük volt. Amivel nem végeztek, ott házinak lehetőséget kaptak az adatok kiegészítésére.
Ezen kívül a feladatuk az volt, hogy kezdjenek el otthon a OneNote-ba összegyűjtött információk alapján egy prezentációt készíteni, illetve kiválasztani valakit a csoportból, aki max. 5 perc alatt beszámol a többi csoportnak a saját témájáról.