2016. jan 08.

5. óra

írta: oKITani
5. óra

25_139510_536793_74bb20fb45a27db24cb739b27ab0a5eb_d080b6_301.jpg

A következő órára a OneNote felületünkön létrehoztam egy új szakaszt, amiben a csoportok két-két kérdést kaptak. Minden csoport ugyanazt. Mi az, amiben javítaniuk kell a prezentáción, mi az amit még bele kell tenniük, át kell írniuk. A másik pedig, hogy mit tanultak a többi csoporttól, mi az, amit megjegyeztek.

Az első kérdés azért lesz fontos, mert ez alapján lehetőséget kapnak majd a prezentációk kijavítására. Most gyűjtettem velük össze a szempontokat.

A második kérdés célja pedig kettős: egyrészt visszajelzés nekem, hogy mennyire volt hasznos, mire emlékeznek, mi fontos nekik (Nagyon boldog voltam a visszajelzésektől... Sok minden megmaradt...). Másrészt a szakértőknek is fontos, ha látják, hogy az ő előadásukból a többieknek mi volt nagyon jó, mit jegyeztek meg. Itt külön jó volt, hogy valamelyik csoport előadásában elhangzott az egyik mondat után, hogy no, de ez úgysem érdekel senkit (pont a számlavezetési díjak nagyságáról volt szó). Ebben a körben meg kiderült, hogy ezt is leírták, hogy milyen jó volt hallani, hogy mennyibe kerül egy bankszámlát fenntartani. 

S pont ez volt az oka annak, hogy két percben minden csapat beszámolt arról, hogy mit írt a jegyzetfüzetbe. És ki is emeltem, hogy figyeljék meg, hogy a többi csapat mit jegyzett meg az ő témájukból, mi érdekelte a többieket. Ez jó irányvonal a prezentációjuk javításához.

Ezt követően az oszlop és kördiagramokkal ismerkedtünk meg. Ez egy frontális órarészlet volt. Átismételtük a tavaly tanultakat, elkészítettünk 1-1 oszlop-és kördiagramot. És arra helyeztük a hangsúlyt, hogy mikor melyiket kell/lehet használni. 

Az óra végén visszatértünk a OneNote jegyzetfüzetükhöz, amiben egy új szakaszt hoztam létre és azon két új fület: oszlopdiagram és kördiagram névvel. S minden csapatnak a saját témájában kellet gyűjteni olyan témákat, amelyekből lehet kör illetve oszlopdiagramot készíteni. Olyanokat kellet, ami majd a prezentációban jól szemlélteti az ő témájukat. Tehát például az nem jó oszlopdiagram javaslat, hogy a magán-, önkéntes nyugdíjpénztári tagok száma, mert erről nem is tudnak adatot szerezni és ez érdektelen a nyugdíj témakör megértéséhez. (Bár tény és való, hogy gazdagítaná azt.) Ellenben jó oszlopdiagram téma: a legkedvezőbb THM-ek értéke a különböző bankoknál.

Itt kellett befejezni az órát. Házinak még ki tudják egészíteni. Én pedig pirossal kommenteltem és javítottam. Volt mit rajta, egészen értelmetlen javaslatok is születtek: kördiagram a nyugdíjasok véleménye a nyugdíjról témában vagy oszlopdiagram az inflációról.

Meglátjuk mit javítanak rajta. Az a terv, hogy ezeket kell majd elkészíteniük a következő órán.

Szólj hozzá